OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE

Sklep internetowy Street One - Ogólne warunki handlowe (OWH)

 § 1 Zakres zastosowania

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (dalej jako: „OWH“) mają zastosowanie do wszystkich umów zawieranych między użytkownikiem naszego sklepu internetowego jako klientem (dalej jako: „Klient“) a nami jako operatorem i właścicielem sklepu internetowego Street One (dalej jako: „Sklep Internetowy“). Podczas korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym składania Zamówienia, Klient akceptuje OWH w wersji obowiązującej w dacie korzystania ze Sklepu Internetowego.

  2. Operatorem Sklepu Internetowego i stroną umowy zawieranej z Klientem jest

CBR eCommerce GmbH

Sattlerstr. 10

30916 Isernhagen

zarejestrowana w rejestrze handlowym sądu rejonowego w Hanowerze pod numerem HRB 218 458, reprezentowana przez członków zarządu Jim Nowak i Christian Rudlof

Numer identyfikacyjny VAT: DE 259 940 015

EPR Nr. (Interzero): 140718909

E-mail: help@street-one.com

Telefon: (0048) 800216138 (bezpłatnie, Polska)

(dalej jako: „Sprzedawca“).

  1. Nasz asortyment Produktów w Sklepie Internetowym jest skierowany wyłącznie do konsumentów, którzy dokonują zakupów dla celów prywatnych tj. niezwiązanych bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową. Dostawy realizowane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Odbiór własny nie jest możliwy.

  2. Świadczenia Sprzedawcy dostępne w Sklepie Internetowym obejmują:

    • dokonywanie zakupu Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym (dalej jako: „Produkty”) poprzez zawarcie Umowy Sprzedaży,

    • nieodpłatną funkcję Sklepu Internetowego, dzięki której Klient może założyć swoje indywidualne konto Klienta poprzez zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

 § 2 Zawarcie umowy na prowadzenie Konta Klienta w Sklepie Internetowym

  1. Klient może zarejestrować się w Sklepie Internetowym (tj. założyć konto Klienta, dalej i powyżej jako: „Konto Klienta“).Założenie Konta Klienta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Klienta.

  2. Aby założyć Konto Klienta konieczne jest podanie w formularzu rejestracyjnym danych identyfikacyjnych Klienta oraz utworzenie bezpiecznego hasła. Na wskazany przez Klienta podczas rejestracji adres e-mail Sprzedawca wyśle wiadomość e-mail celem potwierdzenia woli rejestracji i założenia Konta Klienta.

  3. Z chwilą rejestracji w Sklepie Internetowym, tj. od momentu założenia Konta Klienta, który nastąpi wskutek potwierdzenia przez Klienta woli założenia Konta Klienta, zawarta zostaje umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Umowa na prowadzenie Konta Klienta zawierana jest na czas nieokreślony.

  4. Klient może bez ponoszenia kosztów odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (tj. od umowy o prowadzenie Konta Klienta) w ciągu 14 dni od dnia założenia Konta Klienta. W tym celu Klient powinien przesłać Sprzedawcy formularz odstąpienia od umowy. W takim przypadku umowa ta uważana jest za niezawartą.

  5. Przykładowy formularz odstąpienia od prowadzenie Konta Klienta

(Jeśli chcesz odstąpić od tej umowy, wypełnij ten formularz i odeślij go do nas bądź na wskazany adres e-mail, bądź na wskazany adres korespondencyjny).

Do:

Street One eCommerce Center

Am Berkhopsfeld 900

30938 Burgwedel

NIEMCY

E-mail: help@street-one.com

 

Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od zawartej przeze mnie/nas (*) umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, tj. od umowy o prowadzenie Konta Klienta w Sklepie Internetowym Street One zawartej w dniu(*)

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

Adres konsumenta(-ów)

Podpis konsumenta(-ów) (tylko w przypadku powiadomienia na papierze)

Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

  1. Klient może bez ponoszenia kosztów w każdym momencie zrezygnować z posiadania Konta Klienta, tj. wypowiedzieć tę umowę z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. W celu dokonania rezygnacji z posiadania Konta Klienta należy wysłać swoją rezygnację do Sprzedawcy, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta Klienta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta Klienta (umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną).

  2. Oświadczenia o odstąpieniu od umowy dot. Konta Klienta lub jej wypowiedzeniu Klient może wysłać na adres e-mail wskazany w § 1 pkt 2 powyżej lub w wersji papierowej na adres korespondencyjny wskazany w § 1 pkt 2 powyżej.

  3. Sprzedawca ma możliwość rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (umowy na prowadzenie Konta Klienta) w każdym czasie, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, w przypadku wystąpienia ważnych przyczyn, do których należą w szczególności:

    1. zamknięcie Sklepu Internetowego;

    2. zaprzestanie działalności handlowo-usługowej przez Sprzedawcę;

    3. brak aktywności Klienta w Sklepie Internetowym, tj. brak logowań do Konta Klienta przez okres przekraczający 3 lata.

  4. Sprzedawca oraz Klient są uprawnieni do wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym umowy na prowadzenie Konta Klienta, jeżeli druga strona rażąco narusza postanowienia OWH. Przed rozwiązaniem tej umowy, Klient będący konsumentem, zostanie wezwany do zaprzestania naruszeń w terminie trzech dni od doręczenia mu wezwania.

  5. Konto Klienta zawiera dane Klienta podane przez niego w formularzu rejestracyjnym oraz historię zakupów. W przypadku jakichkolwiek zmian danych na Koncie Klienta, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego ich zaktualizowania poprzez skorzystanie z opcji dostępnych w Koncie Klienta.

 § 3 Zawarcie Umowy Sprzedaży

  1. Prezentacja towarów w sklepie internetowym nie stanowi wiążącej oferty sprzedaży a jest jedynie zaproszeniem do zwarcia umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego. Oferta zawarcia umowy sprzedaży pochodzi od klienta, który po wypełnieniu formularza zamówienia klika przycisk „Zamów teraz i zapłać”. Klient jest związany swoim zamówieniem przez pięć dni roboczych, co oznacza, że umowa zostaje zawarta w sposób wiążący, jeśli sprzedawca przyjmie zamówienie w tym terminie.

  2. Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje zautomatyzowany e-mail potwierdzający jego wpłynięcie do sprzedawcy (potwierdzenie zamówienia). Potwierdzenie to nie stanowi jeszcze przyjęcia zamówienia przez sprzedawcę ani nie jest jeszcze zawarciem umowy. Przyjęcie zamówienia następuje poprzez osobną wiadomość e-mail od sprzedawcy w momencie, gdy towar opuszcza magazyn sprzedawcy (potwierdzenie wysyłki) lub najpóźniej w chwili dostarczenia towaru. Zasada ta obowiązuje również w sytuacji, gdy klient ze względu na wybraną metodę płatności dokonał płatności za towar przed zawarciem umowy lub zlecił jej realizację. Jeśli w takim przypadku sprzedawca wyjątkowo nie może przyjąć zamówienia z powodu braku dostępności towaru, sprzedawca niezwłocznie zwróci przedpłatę oraz poinformuje klienta o zaistniałej sytuacji.

  3. Jeśli zamówienie obejmuje kilka artykułów, umowa zostaje zawarta wyłącznie w odniesieniu do artykułów wyraźnie wymienionych w potwierdzeniu wysyłki.

  4. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy (patrz § 7) pozostaje w każdym przypadku nienaruszone przez powyższe postanowienia. Ze względów bezpieczeństwa każda transakcja jest ograniczona do maksymalnej wartości zamówienia (bez kosztów dodatkowych) w wysokości 3000 PLN.

  5. Umowa sprzedaży jest zawierana w języku polskim. Treść umowy nie jest przechowywana w wewnętrznych systemach sprzedawcy. Szczegółowe informacje na temat technicznych kroków związanych z zawarciem umowy znajdują się na stronach informacyjnych sklepu internetowego w sekcji „Pomoc i FAQ”.

 § 4 Ceny i koszty dodatkowe

  1. Ceny podane w Sklepie Internetowym zawierają ustawowy podatek VAT (są cenami brutto) oraz są całkowitymi cenami za zakupione Produkty. Są one podane w polskich złotych (PLN) i nie obejmują kosztów wysyłki wymienionych poniżej. Zapłata może nastąpić tylko w polskich złotych (PLN).

  2. Dostawy Produktów realizowane są wyłącznie na adresy na terenie Rzeczpospolitej Polski. Klient ponosi koszty dostarczenia zakupionych Produktów, które są doliczane do ceny zakupionych Produktów, a których łączna suma pojawi się na etapie składania Zamówienia. W przypadku Zamówień o wartości poniżej 100 PLN pobierana jest zryczałtowana opłata za dostawę w wysokości 17 PLN; w przypadku zamówień o wartości 100 PLNlub wyższej pobierana jest zryczałtowana opłata za dostawę w wysokości 8,5 PLN , niezależnie od liczby paczek. Jeśli Klient skorzysta z ustawowego prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w odniesieniu tylko do niektórych zakupionych Produktów, poniesie koszty wysyłki za zwracane Produkty

  3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca ponosi bezpośrednie koszty przesyłki zwrotnej, pod warunkiem, że przesyłka wysyłana jest z terytoriom Rzeczpospolitej Polskiej. We wszystkich innych przypadkach, w szczególności w przypadku zwrotu Produktów z zagranicy, Klient ponosi bezpośrednie koszty przesyłki zwrotnej.

 § 5 Płatność i zastrzeżenie własności

  1. Zapłaty ceny zakupu można dokonać kartą kredytową (VISA lub Mastercard), za pośrednictwem usługi płatności elektronicznych (PayPal), zakupu na konto (Klarna) lub za pośrednictwem usługi płatności mobilnych BLIK.

  2. BLIK jako metoda płatności

Aby dokonać płatności za pomocą BLIK, Klient musi posiadać konto w polskim banku oferującym BLIK jako metodę płatności oraz mieć zainstalowaną aplikację bankową swojego banku na smartfonie. Po złożeniu zamówienia Klient wpisuje w formularzu płatności sześciocyfrowy kod BLIK z aplikacji, a następnie potwierdza przelew w aplikacji za pomocą kodu PIN. Następnie transakcja płatnicza zostanie zrealizowana, a konto Klienta zostanie obciążone.

  1. Klarna Bank AG

W przypadku zakupu z  odroczonym terminem płatności cena jest płatna na rzecz partnera zewnętrznego Sprzedawcy, tj.  Klarna Bank AG, w dniu kalendarzowym określonym na fakturze (30 dni kalendarzowych od daty wystawienia faktury). Metoda płatności z odroczonym terminem zapłaty nie jest dostępna dla wszystkich ofert i wymaga, między innymi, pozytywnej oceny zdolności kredytowej przez Klarna Bank AG. Jeśli po sprawdzeniu zdolności kredytowej Klient uzyska możliwość zakupu na podstawie faktury z odroczonym terminem płatności w odniesieniu do określonych ofert, płatność zostanie przetworzona we współpracy z Klarna Bank AG, na który to podmiot Sprzedawca ceduje swoją wierzytelność z tytułu zapłaty ceny.  W takim przypadku Klient może dokonać płatności wyłącznie na rzecz Klarna Bank AG ze skutkiem zwalniającym z długu. Sprzedawca pozostaje odpowiedzialny względem Klientów w zakresie ogólnych zapytań Klientów (np. dotyczących Produktów, czasu dostawy, wysyłki), zwrotów, reklamacji, oświadczeń o odstąpieniu od umowy i zwrotów, również w przypadku zakupów z odroczoną płatnością za pośrednictwem Klarna Bank AG. Obowiązują Ogólne warunki handlowe Klarna Bank AG.

Jeśli Klient zalega z jakimikolwiek zobowiązaniami płatniczymi wobec Klarna Bank AG, wszystkie istniejące roszczenia Klarna Bank AG wobec Klienta stają się natychmiast wymagalne.

  1. Płatność kartą kredytową

W przypadku płatności kartą kredytową, karta kredytowa zostanie obciążona, gdy zakupione Produkty opuszczą magazyn Sprzedawcy.

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności do dostarczonych Produktów we wszystkich przypadkach do momentu pełnej zapłaty odpowiedniej kwoty faktury za dostawę (ostateczne i bezwarunkowe zaksięgowanie całkowitej ceny zakupu wraz z wszelkimi kosztami dodatkowymi). Jeśli Klient jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą lub niezależną działalność zawodową, osobą prawną prawa publicznego lub specjalnym funduszem prawa publicznego, Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności do zakupionych Produktów do czasu uregulowania wszystkich zaległych roszczeń wynikających ze stosunków handlowych z Klientem. Odpowiednie prawa zabezpieczające mogą być przenoszone na osoby trzecie.

§ 6 Dostawa i czas dostawy

  1. Produkty są dostarczane za pośrednictwem centralnego magazynu/centrum logistycznego Sprzedawcy w Großburgwedel. Obszar dostawy i koszty wysyłki są uregulowane w § 4 ust. 2.

  2. Terminy dostawy podane w Sklepie Internetowym lub w naszym Potwierdzeniu Wysyłki są liczone od momentu Potwierdzenia Zamówienia, ale nie wcześniej niż od daty zaksięgowania kwoty faktury (ceny za zakupione Produkty wraz z kosztami dostawy) na rachunku Sprzedawcy w przypadku płatności przelewem z góry. Jeśli czas dostawy nie został określony przez Sprzedawcę lub nie uzgodniono inaczej, wynosi on około 3-4 dni roboczych.

 § 7 Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży

  1. Klientom przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przy zawieraniu transakcji sprzedaży na odległość, o którym zgodnie z przepisami prawa Sprzedawca informuje poniżej:

ZASADY ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży

Klient ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w ciągu 42 dni bez podania przyczyny. Okres odstąpienia od Umowy Sprzedaży wynosi 42 dni od dnia, w którym Produkty zostały dostarczone na adres wskazany przez Klienta.

Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, należy poinformować Sprzedawcę (CBR eCommerce GmbH, Isernhagen – dokładny adres poniżej) o woli odstąpienia od Umowy Sprzedaży za pomocą wyraźnego oświadczenia (wysłanego listownie / pocztą elektroniczną) na następujące dane kontaktowe:

Street One eCommerce Center

Am Berkhopsfeld 900

30938 Burgwedel

NIEMCY

E-mail: help@street-one.com

Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży (zgodnie ze wskazaniem w pkt 2 poniżej), lub złożyć oświadczenie o tożsamej treści i skutkach. Aby dotrzymać terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy wysłać informację dotyczącą skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przed upływem wskazanego powyżej terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Oprócz dotrzymania w/w terminu, warunkiem skuteczności odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest to, by zwracane Produkty były kompletne, nieuszkodzone i nie nosiły śladów użytkowania. Jeśli zwracane Produkty nie spełnią tych wymagań, oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży nie wywoła skutków prawnych a Sprzedawca nie będzie zobowiązany do zwrotu Klientowi zapłaconej ceny. W takim przypadku, Sprzedawca odeśle Klientowi zwracane Produkty na koszt Klienta.

Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży

W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży  Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia zakupionych  Produktów niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał powiadomienie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Jeśli Klient skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy w odniesieniu tylko do niektórych zakupionych Produktów, musi pokryć koszty wysyłki w wysokości, która zostałaby poniesiona, gdyby zamówił tylko pozostałe Produkty. Ewentualna różnica zostanie potrącona przez Sprzedawcę przy zwrocie uiszczonej ceny za Produkty.W przypadku takiego zwrotu Sprzedawca użyje tych samych środków płatności, które zostały użyte do zapłaty ceny, chyba że dokonane zostały wyraźne odmienne uzgodnienia Sprzedawcy z Klientem Klient nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi opłatami za ten zwrot. Jeżeli Klient finansuje zakup Produktów na podstawie umowy o kredyt konsumencki, Sprzedawca dokona zwrotu płatności na rachunek bankowy kredytodawcy. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwrotu wszystkich zakupionych Produktów stanowiących przedmiot danej Umowy Sprzedaży lub do czasu dostarczenia przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Produkty  muszą zostać zwrócone niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Produkty objęte Umową Sprzedaży, od której Klient odstąpił, powinny zostać zwrócone na następujący adres:

 

Street One eCommerce Center

Am Berkhopsfeld 900

30938 Burgwedel

NIEMCY

W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca ponosi bezpośrednie koszty przesyłki zwrotnej, pod warunkiem, że przesyłka zwrotna jest realizowana na terenie Rzeczpospolitej Polski. We wszystkich innych przypadkach, w szczególności jeśli Produkty są zwracane z zagranicy, Klient ponosi bezpośrednie koszty przesyłki zwrotnej.

Klient jest odpowiedzialny tylko za zmniejszenie wartości Produktów wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było o konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.

  1. Przykładowy formularz odstąpienia od Umowy Sprzedaży

(Jeśli chcesz odstąpić od umowy, wypełnij ten formularz i odeślij go do nas).

Do:

Street One eCommerce Center

Am Berkhopsfeld 900

30938 Burgwedel

NIEMCY

E-mail: help@street-one.com

 

  • Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od zawartej przeze mnie/nas (*) umowy zakupu następujących Produktów (*)/świadczenia następującej usługi (*)

  • Zamówione w dniu(*)/otrzymane w dniu(*)

  • Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

  • Adres konsumenta(-ów)

  • Podpis konsumenta(-ów) (tylko w przypadku powiadomienia na papierze)

  • Data

  • (*) Niepotrzebne skreślić.

 

  1. Domniemanie odstąpienia

Jeżeli zakupione Produkty zostaną zwrócone do Sprzedawcy w okresie na odstąpienie od umowy wraz z dołączoną do nich etykietą zwrotną, Sprzedawca uzna taki zwrot za formalne oświadczenie o odstąpieniu od umowy zgodnie z powyższymi postanowieniami, nawet w przypadku braku pisemnego oświadczenia o odstąpieniu, pod warunkiem, że zwrócone Produkty odpowiadają zamówionym.

  1. Jeśli Klient skorzysta z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży i w celu zwrotu Produktów użyje etykiety zwrotnej dołączonej do Produktów, Sprzedawca poniesie regularne koszty zwrotu zakupionych Produktów.

  2. Więcej praktycznych informacji na temat tego, jak dokonać zwrotu i jak uniknąć obowiązku zapłaty odszkodowania za utratę wartości spowodowaną użytkowaniem zwracanych Produktów, można znaleźć na stronach informacyjnych Sklepu Internetowego w zakładce Pomoc i FAQ.

  3. Sprzedawca zastrzega, iż prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje w sytuacjach wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumentach, do których w szczególności należą sprzedaż Produktu:

    1. będącego towarem nieprefabrykowanym, wyprodukowanym według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

    2. ulegającego szybkiemu zepsuciu,

    3. dostarczonego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowaniu zostało otwarte po dostarczeniu;

    4. który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi towarami.

§ 8 Prawa klienta w przypadku braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży

  1. Prawa Klienta w przypadku wad fizycznych i prawnych są regulowane przepisami ustawowymi oraz poniższymi postanowieniami. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności za opisy dokonane przez osoby trzecie, w szczególności przez Klientów w kontekście opinii Klientów opublikowanych w Sklepie Internetowym. Sprzedawca nie zapewnia, że opinie publikowane przez innych użytkowników pochodzą od Klientów, którzy używali danego Produktu lub go nabyli.

  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności do użycia zakupionych Produktów, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności zakupionych Produktów z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia zakupionych Produktów, istniał w chwili ich dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką zakupionych Produktów.

  3. Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą zakupionych Produktów. Reklamacje należy składać na adres: help@street-one.com lub pisemnie na adres siedziby właściciela Sklepu Internetowego, tj. na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 2.

  4. Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania. Informacje w sprawie reklamacji przesłane zostaną Klientowi w formie w jakiej reklamacja została złożona lub e-mailowo, w przypadku wskazania adresu e-mail w reklamacji złożonej w formie papierowej (listownej).

  5. Jeżeli zakupione Produkty są niezgodne z Umową Sprzedaży, Klient może żądać ich naprawy lub wymiany.

  6. Sprzedawca może dokonać wymiany zakupionych Produktów, gdy Klient żąda ich naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktów z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe, lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktów do zgodności z Umową Sprzedaży. Sprzedawca odbiera od Klienta Produkty na swój koszt (Klient może odesłać je do Sprzedawcy na jego koszty), a Klient zobowiązany jest udostępnić Sprzedawcy Produkty podlegające naprawie lub wymianie.

  7. Jeżeli Produkty są niezgodne z Umową Sprzedaży, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży (gdy brak zgodności Produktów z Umową Sprzedaży jest istotny), gdy:

    • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktów do zgodności z Umową Sprzedaży,

    • Sprzedawca nie doprowadził Produktów do zgodności z Umową Sprzedaży,

    • brak zgodności Produktów z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkty do zgodności z Umową Sprzedaży,

    • brak zgodności Produktów z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniej próby wymiany lub naprawy Produktów,

    • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktów do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

  8. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient niezwłocznie zwraca Produkty Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanych Produktów towaru lub dowodu ich odesłania. Zwrot ceny dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  9. Jeżeli na Produkty została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie Produktu.

  10. Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej. Korzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i obie strony sporu muszą wyrazić zgodę na postępowanie.

 § 9 Bony

Realizacja bonów promocyjnych

Bony promocyjne (których nie można kupić, ale które Sprzedawca wydaje w ramach kampanii reklamowej o określonym okresie ważności) są ważne tylko w określonym Sklepie Internetowym, tylko przez określony czas i można je zrealizować tylko raz w ramach procesu zamówienia. Aby zrealizować bon, wartość wybieranych Produktów musi być co najmniej równa podanej kwocie bonu promocyjnego. Łączenie z innymi kuponami promocyjnymi nie jest możliwe, podobnie jak wykluczona jest wypłata gotówką lub zwrot kosztów, jeśli w zamian nie spełniono żadnego świadczenia wzajemnego. Kupon nie może być przekazywany osobom trzecim ani udostępniany publicznie. W przypadku skorzystania z kuponu promocyjnego przy zakupie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta pierwotną ceną zachowanych Produktów, jeśli - z powodu odstąpienia przez Klienta od umowy - całkowita wartość zamówienia spadnie poniżej odpowiedniej wartości kuponu promocyjnego.


§ 10 Postanowienia końcowe

  1. Do korzystania ze Sklepu Internetowego wymagane jest co najmniej:

    1. urządzenie teleinformatyczne z dostępem do sieci Internet,

    2. przeglądarka internetowa obsługująca technologie umożliwiające wyświetlenie strony internetowej,

    3. aktywne konto e-mail (dla złożenia Zamówienia lub założenia Konta Klienta).

  2. Zakazane jest umieszczenia przez Klienta w Koncie Klienta treści o charakterze bezprawnym.

  3. Dokument obowiązuje od Marzec 2025 r.

  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany OWH w przypadku:

    1. konieczności dostosowania do wymogów prawnych,

    2. zmian sposobu świadczenia usługi Konta Klienta lub wykonywania Umowy Sprzedaży,

    3. konieczności dostosowania do nakazów, orzeczeń, wytycznych i postanowień wydanych w stosunku do Sprzedawcy,

    4. zmiany danych identyfikacyjnych,

    5. konieczności doprecyzowania treści,

    6. zmiany formy prowadzenia działań przez Sprzedawcę.

  5. Sprzedawca poinformuje Klientów z wyprzedzeniem o zmianie OWH korzystając ze wskazanych przez nich adresów e-mail. Zmiana OWH wchodzi w życie z upływem 14 dni od daty wysłania Klientowi informacji o zmianie.

  6. Klienci, mogą rozwiązać zawartą umowę na prowadzenie Konta Klienta w terminie 14 dni od poinformowania ich o zmianie OWH, składając oświadczenie zgodnie z trybem przewidzianym w § 2 ust. 6.

  7. Zmiana OWH nie wpływa na Umowę Sprzedaży zawartą przez Klienta przed datą wejścia w życie zmian OWH.

  8. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta zgodnie z Polityką Prywatności dostępną.