§ 6 Dostawa i czas dostawy
-
Produkty są dostarczane za pośrednictwem centralnego magazynu/centrum logistycznego Sprzedawcy w Großburgwedel. Obszar dostawy i koszty wysyłki są uregulowane w § 4 ust. 2.
-
Terminy dostawy podane w Sklepie Internetowym lub w naszym Potwierdzeniu Wysyłki są liczone od momentu Potwierdzenia Zamówienia, ale nie wcześniej niż od daty zaksięgowania kwoty faktury (ceny za zakupione Produkty wraz z kosztami dostawy) na rachunku Sprzedawcy w przypadku płatności przelewem z góry. Jeśli czas dostawy nie został określony przez Sprzedawcę lub nie uzgodniono inaczej, wynosi on około 3-4 dni roboczych.
§ 7 Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży
-
Klientom przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przy zawieraniu transakcji sprzedaży na odległość, o którym zgodnie z przepisami prawa Sprzedawca informuje poniżej:
ZASADY ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży
Klient ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w ciągu 42 dni bez podania przyczyny. Okres odstąpienia od Umowy Sprzedaży wynosi 42 dni od dnia, w którym Produkty zostały dostarczone na adres wskazany przez Klienta.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, należy poinformować Sprzedawcę (CBR eCommerce GmbH, Isernhagen – dokładny adres poniżej) o woli odstąpienia od Umowy Sprzedaży za pomocą wyraźnego oświadczenia (wysłanego listownie / pocztą elektroniczną) na następujące dane kontaktowe:
Street One eCommerce Center
Am Berkhopsfeld 900
30938 Burgwedel
NIEMCY
E-mail: help@street-one.com
Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży (zgodnie ze wskazaniem w pkt 2 poniżej), lub złożyć oświadczenie o tożsamej treści i skutkach. Aby dotrzymać terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy wysłać informację dotyczącą skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przed upływem wskazanego powyżej terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Oprócz dotrzymania w/w terminu, warunkiem skuteczności odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest to, by zwracane Produkty były kompletne, nieuszkodzone i nie nosiły śladów użytkowania. Jeśli zwracane Produkty nie spełnią tych wymagań, oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży nie wywoła skutków prawnych a Sprzedawca nie będzie zobowiązany do zwrotu Klientowi zapłaconej ceny. W takim przypadku, Sprzedawca odeśle Klientowi zwracane Produkty na koszt Klienta.
Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia zakupionych Produktów niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał powiadomienie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Jeśli Klient skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy w odniesieniu tylko do niektórych zakupionych Produktów, musi pokryć koszty wysyłki w wysokości, która zostałaby poniesiona, gdyby zamówił tylko pozostałe Produkty. Ewentualna różnica zostanie potrącona przez Sprzedawcę przy zwrocie uiszczonej ceny za Produkty.W przypadku takiego zwrotu Sprzedawca użyje tych samych środków płatności, które zostały użyte do zapłaty ceny, chyba że dokonane zostały wyraźne odmienne uzgodnienia Sprzedawcy z Klientem Klient nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi opłatami za ten zwrot. Jeżeli Klient finansuje zakup Produktów na podstawie umowy o kredyt konsumencki, Sprzedawca dokona zwrotu płatności na rachunek bankowy kredytodawcy. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwrotu wszystkich zakupionych Produktów stanowiących przedmiot danej Umowy Sprzedaży lub do czasu dostarczenia przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Produkty muszą zostać zwrócone niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Produkty objęte Umową Sprzedaży, od której Klient odstąpił, powinny zostać zwrócone na następujący adres:
Street One eCommerce Center
Am Berkhopsfeld 900
30938 Burgwedel
NIEMCY
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca ponosi bezpośrednie koszty przesyłki zwrotnej, pod warunkiem, że przesyłka zwrotna jest realizowana na terenie Rzeczpospolitej Polski. We wszystkich innych przypadkach, w szczególności jeśli Produkty są zwracane z zagranicy, Klient ponosi bezpośrednie koszty przesyłki zwrotnej.
Klient jest odpowiedzialny tylko za zmniejszenie wartości Produktów wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było o konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
-
Przykładowy formularz odstąpienia od Umowy Sprzedaży
(Jeśli chcesz odstąpić od umowy, wypełnij ten formularz i odeślij go do nas).
Do:
Street One eCommerce Center
Am Berkhopsfeld 900
30938 Burgwedel
NIEMCY
E-mail: help@street-one.com
-
Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od zawartej przeze mnie/nas (*) umowy zakupu następujących Produktów (*)/świadczenia następującej usługi (*)
-
Zamówione w dniu(*)/otrzymane w dniu(*)
-
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
-
Adres konsumenta(-ów)
-
Podpis konsumenta(-ów) (tylko w przypadku powiadomienia na papierze)
-
Data
-
(*) Niepotrzebne skreślić.
-
Domniemanie odstąpienia
Jeżeli zakupione Produkty zostaną zwrócone do Sprzedawcy w okresie na odstąpienie od umowy wraz z dołączoną do nich etykietą zwrotną, Sprzedawca uzna taki zwrot za formalne oświadczenie o odstąpieniu od umowy zgodnie z powyższymi postanowieniami, nawet w przypadku braku pisemnego oświadczenia o odstąpieniu, pod warunkiem, że zwrócone Produkty odpowiadają zamówionym.
-
Jeśli Klient skorzysta z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży i w celu zwrotu Produktów użyje etykiety zwrotnej dołączonej do Produktów, Sprzedawca poniesie regularne koszty zwrotu zakupionych Produktów.
-
Więcej praktycznych informacji na temat tego, jak dokonać zwrotu i jak uniknąć obowiązku zapłaty odszkodowania za utratę wartości spowodowaną użytkowaniem zwracanych Produktów, można znaleźć na stronach informacyjnych Sklepu Internetowego w zakładce Pomoc i FAQ.
-
Sprzedawca zastrzega, iż prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje w sytuacjach wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumentach, do których w szczególności należą sprzedaż Produktu:
-
będącego towarem nieprefabrykowanym, wyprodukowanym według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
-
ulegającego szybkiemu zepsuciu,
-
dostarczonego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowaniu zostało otwarte po dostarczeniu;
-
który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi towarami.
§ 8 Prawa klienta w przypadku braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży
-
Prawa Klienta w przypadku wad fizycznych i prawnych są regulowane przepisami ustawowymi oraz poniższymi postanowieniami. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności za opisy dokonane przez osoby trzecie, w szczególności przez Klientów w kontekście opinii Klientów opublikowanych w Sklepie Internetowym. Sprzedawca nie zapewnia, że opinie publikowane przez innych użytkowników pochodzą od Klientów, którzy używali danego Produktu lub go nabyli.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności do użycia zakupionych Produktów, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności zakupionych Produktów z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia zakupionych Produktów, istniał w chwili ich dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką zakupionych Produktów.
-
Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą zakupionych Produktów. Reklamacje należy składać na adres: help@street-one.com lub pisemnie na adres siedziby właściciela Sklepu Internetowego, tj. na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 2.
-
Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania. Informacje w sprawie reklamacji przesłane zostaną Klientowi w formie w jakiej reklamacja została złożona lub e-mailowo, w przypadku wskazania adresu e-mail w reklamacji złożonej w formie papierowej (listownej).
-
Jeżeli zakupione Produkty są niezgodne z Umową Sprzedaży, Klient może żądać ich naprawy lub wymiany.
-
Sprzedawca może dokonać wymiany zakupionych Produktów, gdy Klient żąda ich naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktów z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe, lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktów do zgodności z Umową Sprzedaży. Sprzedawca odbiera od Klienta Produkty na swój koszt (Klient może odesłać je do Sprzedawcy na jego koszty), a Klient zobowiązany jest udostępnić Sprzedawcy Produkty podlegające naprawie lub wymianie.
-
Jeżeli Produkty są niezgodne z Umową Sprzedaży, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży (gdy brak zgodności Produktów z Umową Sprzedaży jest istotny), gdy:
-
Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktów do zgodności z Umową Sprzedaży,
-
Sprzedawca nie doprowadził Produktów do zgodności z Umową Sprzedaży,
-
brak zgodności Produktów z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkty do zgodności z Umową Sprzedaży,
-
brak zgodności Produktów z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniej próby wymiany lub naprawy Produktów,
-
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktów do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
-
W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient niezwłocznie zwraca Produkty Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanych Produktów towaru lub dowodu ich odesłania. Zwrot ceny dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Jeżeli na Produkty została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie Produktu.
-
Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej. Korzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i obie strony sporu muszą wyrazić zgodę na postępowanie.
§ 9 Bony
Realizacja bonów promocyjnych
Bony promocyjne (których nie można kupić, ale które Sprzedawca wydaje w ramach kampanii reklamowej o określonym okresie ważności) są ważne tylko w określonym Sklepie Internetowym, tylko przez określony czas i można je zrealizować tylko raz w ramach procesu zamówienia. Aby zrealizować bon, wartość wybieranych Produktów musi być co najmniej równa podanej kwocie bonu promocyjnego. Łączenie z innymi kuponami promocyjnymi nie jest możliwe, podobnie jak wykluczona jest wypłata gotówką lub zwrot kosztów, jeśli w zamian nie spełniono żadnego świadczenia wzajemnego. Kupon nie może być przekazywany osobom trzecim ani udostępniany publicznie. W przypadku skorzystania z kuponu promocyjnego przy zakupie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta pierwotną ceną zachowanych Produktów, jeśli - z powodu odstąpienia przez Klienta od umowy - całkowita wartość zamówienia spadnie poniżej odpowiedniej wartości kuponu promocyjnego.
§ 10 Postanowienia końcowe
-
Do korzystania ze Sklepu Internetowego wymagane jest co najmniej:
-
urządzenie teleinformatyczne z dostępem do sieci Internet,
-
przeglądarka internetowa obsługująca technologie umożliwiające wyświetlenie strony internetowej,
-
aktywne konto e-mail (dla złożenia Zamówienia lub założenia Konta Klienta).
-
Zakazane jest umieszczenia przez Klienta w Koncie Klienta treści o charakterze bezprawnym.
-
Dokument obowiązuje od Marzec 2025 r.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany OWH w przypadku:
-
konieczności dostosowania do wymogów prawnych,
-
zmian sposobu świadczenia usługi Konta Klienta lub wykonywania Umowy Sprzedaży,
-
konieczności dostosowania do nakazów, orzeczeń, wytycznych i postanowień wydanych w stosunku do Sprzedawcy,
-
zmiany danych identyfikacyjnych,
-
konieczności doprecyzowania treści,
-
zmiany formy prowadzenia działań przez Sprzedawcę.
-
Sprzedawca poinformuje Klientów z wyprzedzeniem o zmianie OWH korzystając ze wskazanych przez nich adresów e-mail. Zmiana OWH wchodzi w życie z upływem 14 dni od daty wysłania Klientowi informacji o zmianie.
-
Klienci, mogą rozwiązać zawartą umowę na prowadzenie Konta Klienta w terminie 14 dni od poinformowania ich o zmianie OWH, składając oświadczenie zgodnie z trybem przewidzianym w § 2 ust. 6.
-
Zmiana OWH nie wpływa na Umowę Sprzedaży zawartą przez Klienta przed datą wejścia w życie zmian OWH.
-
Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta zgodnie z Polityką Prywatności dostępną.